lördag 15 september 2012

Dag3...

Dag3...


Då ska vi se, detta är en ny blogg, istället för min gamla så är denna mycket smidigare och snyggare rent generellt över dom flesta bloggar man sett, Det har ju gått ett tag sedan jag drog igång detta med bloggande, jag vet inte vad många som läser egentligen det man skriver hehe men en sak är säker, det är alltid trevligt med att kunna gå tillbaka och se och dels läsa vad man har upplevt, om inte annat för "back tracking:ens" skull, om man får problem dvs,.
Nå väl,.
 jag har alltså gjort en rescape, och det tänkte slänga upp ett par bilder hur det såg i början och sedan slutet innan jag rev scapen. Detta tog mig 7månader att få till som slut "bild".
Första bilden är någon månad in på scapen redan men man ser klart och tydligt på vad som hänt på 7 månader :) hehe


Och det nya då,.
Efter att jag varit klar med fotograferingen av den gamla scapen så var det bara att sätta igång och riva, på lite gott och ont, under dom 7månader som scapen tog form så har det hunnits utveckla mycket toffs alger, vart dom kommer ifrån vet jag inte riktigt men jag har en del aningar,. i vilket fall, det är riktigt skönt att slippa se dom, och jag hoppas jag slipper dom framöver också, men vi får la se,.
Bild på karet "DAG2"



Dag3

Har gjort 50% Vattenbyte idag, vilket är rekommenderat enligt tropicas app "for sucess"! Så tänkte vi får väl se ifall man får mer problem eller mindre :) hehe en bra app iaf och ha som en liten guide!
Tropica Appen (finns till iphone och android)
Den skickar en "reminder" till dig (har du en iphone så vet du vad jag pratar om) som dyker upp och berättar att "EY!! det har hänt något i tropica appen! kolla upp!" och den skiftar då dag etc automatiskt, klockrent!!! fick i morse nämligen en sådan, det dura till på nattduks bordet och efter att slagit upp ögonlocken och lyckas kisa på telefonen så såg jag uppdateringen till tropica appen, "DAG3 Waterchange 50%",. En annan bra sak är att man kan resetta den vid nystart av akvariet igen sedan, Och det är juh perfekt att om man nu kan hålla i att blogga och skriva om allt så ser man sedan vart man gjorde misstag och kan fixa till dom nästa gång :)
Appen följer dig alltså från DAG1 till DAG90 av ditt akvarium =) smidigt!

Så då har man ny blogg och man har gjort ett litet steg i rätt riktning, då är det bara att hålla i detta nu och fortsätta blogga på!! Eller hur!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar