onsdag 17 oktober 2012

Dag 35..

Dag 35,!

Då ska vi se, allt verkar må bra och det växer på, tropica appen är övertygande bra och jag kan verkligen säga att den kommer användas mer, riktigt gött att ha något att luta sig imot med tips och vad man ska göra!
Hc växer på och det verkar synas,
Polysperman växer så det knakar och inte märkt något på den att det skulle va dåligt med gödning eller så
Parvulan är seg, det händer nog mer på under sidan än vad man ser i karet, jag vet att så här var det när jag första gången introducerade den så var den exakt så, sen boom! Så var den överallt hehe
Starogyenen fick jag ansa lite på och böka ner den i nätet, ska bli intressant att se den växa
Windelöven börjar på att bli tätare för var dag som går så det här kommer bli en avgörande faktor för scapen i karet!

Gödning ökad till 20ml / 2ggr i veckan nu, och har nu börjat använda vårat vatten från vår egna brunn, har kört med vårat sommar vatten vi har under sommar halvåren och det har en kh på cirka 2 vilket betyder mer ös på co2n medans nu när kh:n nästan dubblat till 3.5 - 4 så har jag fått justera kontrollern lite, och det betyder att en sak till fick läggas till på inköps listan!

Grus
Co2 probe vätska
Bubbel räknare

Bilder ligger på kameran och kommer att "editeras" in under kvällen här!

______________________________________________________________________________










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar